Форми і методи роботи з обдарованими дітьми

Найважливішою проблемою нашого суспільства є збереження і розвиток обдарованості. Перед учителями постає основне завдання: сприяти розвитку кожної дитини. Тому важливо встановити рівень здібностей та їх різноманітність але не менш важливо вміти правильно здійснювати їхній розвиток.

В обдарованих дітей чітко виявляється потреба в дослідницькій і пошуковій активності — це одна з умов, що дозволяє учневі зану­ритися в творчий процес навчання і виховує в ньому жагу до знань, прагнення до відкриттів, активної розумової праці та самопізнання. У навчальному процесі розвиток обдарованої дитини слід розглядати як розвиток її внутрішнього діяльнісногопотенціалу, здатностібути автором, активним творцем свого життя, уміти ставити мету, шукати способи її досягнення, бути здатним вільно обирати і відповідати за нього, максимально використовувати свої здібності.

Саме тому методи і форми роботи вчителя повинні сприяти розв'язанню поставлених завдань. Для цієї категорії дітей застосо­вуються такі методи роботи:

•дослідницький;

•частково-пошуковий;

•проблемний;

•проектний.

Ефективними є такі форми роботи з учнями, як:

*предметні олімпіади

*інтелектуальні марафони

*творчі конкурси і вікторини

*словесні ігри і забави

*проекти з різної тематики

*рольові ігри

*індивідуальні творчі завдання

*інтелектуальні ігри: «КВК» «Ерудит» «Найрозумніший» «Колесо фортуни»

*конкурси знавців математики та логічного мислення

*ребуси, кросворди, головолом.

Виявлення обдарованих і талановитих дітей - тривалий процес.К. Ушинський стверджував, що «Учень - це не посудина, яку треба наповнити, а факел, який треба запалити». Тому доцільно використати поради щодо розвитку здібностей учнів.

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей

*Підхоплюйте думки учнів й оцінюйте їх одразу, наголошуючи на їх оригінальності.

*Підкреслюйте інтерес дітей до нового.

*Навчайте дітей систематичної самооцінки кожної думки. Ніколи не відкидайте її.

*Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять.

*Не вимагайте запам’ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення там, де є багатоваріативні способи.

*Культивуйте творчу атмосферу — учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас визнає, приймає їх, використовує:

"Учіть дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо занотовувати їх у блокноті.

*Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, тому це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення обдарованій дитині, що це може статися, і розвивати у неї терпимість і впевненість.

*Пропонуйте цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.

*Розсіюйте страх у талановитих дітей.

*Стимулюйте та підтримуйте ініціативу учнів, самостійність. Про­понуйте проекти, що можуть захоплювати.

*Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, про­гнозування, уяви.

*Створюйте в школі періоди творчої активності, адже більшість геніальних рішень з'являється саме в такий момент.

*Допомагайте опановувати технічні засоби для записів.

*Розвивайте критичне сприйняття дійсності.

*Учіть доводити розпочате до логічного завершення.

Кiлькiсть переглядiв: 116

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.